שאלות שאתה צריך לשאול לפני בחירת בית אבות

בית אבות הוא מקום בו אדם מקבל טיפול משמורן, סיוע בפעילויות יומיומיות וטיפול רפואי. אחיות ורופאים מורשים מפקחים על הטיפול בחולה. ניתן לספק טיפול סיעודי מיומן 24 שעות ביממה. במתקנים אלה יש גם פיזיותרפיסטים ויכולים לבצע הליכים רפואיים שונים. בתי אבות הם הבחירה הטובה ביותר עבור חולים עם סוגים מסוימים של מצבים רפואיים. אלה היתרונות המובילים שמציעים בתי אבות.

מהו בית אבות?

מחלה ממושכת או פציעה עלולה להוביל לכך שמישהו יגיע למתקן סיעודי. פעמים רבות אנשים מתוודעים לראשונה לבית אבות כשהם בבית חולים. הם מקבלים טיפול שיקומי למצבם הרפואי. טיפול זה נועד לעזור לאדם לחזור הביתה במידת האפשר. עם זאת, כמה אנשים לא יכולים לספק טיפול עבור יקיריהם בסופו של דבר בבית אבות.

 

בקר במספר מתקנים כדי לקבוע אם מתקן סיעודי מתאים ליקיריכם. הקפידו לבחור בית בעל מראה נקי ונוח. אתה צריך לבדוק ריחות שתן. אתה יכול גם לבדוק אם יש סימנים כמו ריקבון וזיהום. כמו כן, לבחון את האוכל, כולל איך התושבים מסוגלים לאכול ולהגיע לאזורים קהילתיים. בקש מבני משפחתך את חוויותיהם במתקן סיעודי. במתקנים רבים יש מועצה משפחתית בה תושבים וקרובי משפחה יכולים לדון ולהשפיע על מדיניות.

 

ישנן זכויות חשובות שיש לתושבים, ללא קשר אם בית האבות נועד למטרות רווח או לא. לדוגמא, יש לאפשר לחולים לשמור על רכושם האישי, כגון צילומים, ולקבל גישה לבני משפחה בשעות סבירות. בעוד שבית אבות חייב לאפשר לבני משפחה לגשת למתקן בכל עת, על הצוות לבצע הליך חירום המאפשר להם להתערב. לבסוף, חולים צריכים להיות מסוגלים לגשת לרשומות הרפואיות שלהם, כמו גם למצבם הגופני.

 

מה קורה בבית אבות סיעודי?

אנשים רבים שומעים לראשונה על בית אבות לאחר שאושפזו. אדם עשוי להזדקק לטיפול מתמשך לאחר נפילה או שבץ. בית אבות יכול לעזור לאדם להחלים את בריאותו וכוחו כדי שיוכל לחזור לביתו או לבחור את הדיור המתאים. בית אבות יכול להיות אופציה טובה במקרים רבים, במיוחד אם לחולה יש מצב רפואי הדורש זאת. ישנם מספר גורמים שיש לקחת בחשבון כאשר מחליטים אם לעבור לבית אבות או לא.

 

לחולים יש זכויות זהות לאנשים מחוץ למתקן. צוות בית אבות אינו יכול להפחיד או לשלוט בחולים. הם אינם יכולים להשתמש בסמכות מוגזמת על חולים מעבר לטיפול הדרוש להם. אסור להם להתעלל או לגנוב. ללא קשר לסיבה, אסור להפר את זכותו של המטופל לפרטיות. להלן הצעדים שיש לנקוט אם אתה חושד שמתקן סיעודי מפר את זכויות הפרטיות של מישהו.

 

בית אבות עלול לזרוק תושב בחזרה לבית חולים, בהתאם לנסיבות. השלכת בתי חולים היא בעיה הולכת וגוברת. בתי אבות קוברים לעיתים תושבים בבתי חולים לאחר שהאשימו אותם באופן כוזב באלימות או בהזנחה. הם עשויים לזייף תיעוד כדי להיפטר מתושבים ולזרוק אותם למחלקת חירום בבית חולים. יתר על כן, רוב התושבים אינם יודעים כי יש להם את הזכות להגיש תביעה אם הם סובלים התעללות.

 

איך בוחרים בית אבות?

בחירת בית אבות יכולה להיות משימה קשה, אך חיוני למצוא מתקן איכותי המציע טיפול רחום ורמת טיפול גבוהה. בית אבות צריך להיות מורשה, לעמוד בסטנדרטים של המדינה ולהשתמש בשיטות התנהגותיות כדי לשמור על התושבים נוחים ובטוחים. הנה שש שאלות לשאול לפני שאתה נכנס לבית אבות. שאלות אלה יעזרו לך לבחור את המתקן הטוב ביותר עבור אהוב שלך.

 

אתה צריך לבקר את המתקנים באופן אישי. אם אפשר, אתה יכול להתקשר ולארגן סיור או פשוט לקפוץ לראות את המתקנים. שימו לב לרושם הראשוני שלכם. האם הם נראים נקיים, רעננים וידידותיים? האם התושבים מטופלים היטב? האם הם מאושרים במתקן הוא סוג צוות ואכפתיות? אם לא, אולי כדאי להסתכל על מתקנים אחרים. אתה עשוי למצוא את האפשרות הטובה ביותר היא לא זו שבחרת בתחילה.

 

בקר בבתי האבות שאתה שוקל. נסה לתזמן ביקורים בשעות שונות כדי שתוכל לראות כיצד הם פועלים. הקפד להכיר את אנשי הצוות. הם יהיו קשובים יותר לצרכים של יקיריהם אם הם ידידותיים ומוכנים להיפגש איתם. ניתן גם לבקר במתקני משפחות אחרות. משפחות אלה יוכלו להציע ייעוץ ותובנה על בתי האבות הטובים ביותר עבור יקיריהם.

לחצו כאן כדי למצוא בית אבות בקרית ים.