כיול מד לחץ – באיזו תדירות ובאיזו דיוק כדאי לכייל את מד הלחץ שלך?

האם אתה צריך לכייל את מד הלחץ שלך? אם כן, באיזו תדירות? ואיך אתה יכול לדעת אם זה מדויק? המשך לקרוא כדי ללמוד עוד. להלן מספר טיפים שיעזרו לך בכיול מד לחץ. כדי למנוע שגיאות, כיול מדי לחץ מדי שנה. ניתן גם לבצע כיול לחץ דימום, אשר יחזיר את המצביע ללחץ 0. אם המד אינו ליניארי, וודא שהלחץ המופעל הוא 50% מסולם הקריאה המרבי.

האם מד לחץ צריך כיול?

מתי צריך לכייל מד לחץ? שאלה זו צריכה להיות שיקול מרכזי בעת רכישת מד. התשובה תלויה במד ובשימוש בו. לדוגמא, מד המשמש מאחורי זכוכית עבה אינו צפוי להתמוטט במהלך פעולה רגילה. אם המד ממוקם בחלק העליון של ערימת עשן או דוד, מומלץ לתזמן כיול במקום.

 

כאשר מד הלחץ שלך דורש כיול, וודא שהוא מנוקה כראוי. ניקוי המד הוא קריטי, אך עליכם גם לוודא שהוא בלחץ כראוי לפני ביצוע הכיול. כדי למנוע בעיות, הקפד לעיין במדריך היצרן כדי לקבוע כיצד להרכיב כראוי את המד שלך. זכור, אתה לא צריך לשים את המד באותו מיקום שבו תשתמש בו בפעולות בפועל. אם יש לך מד מכני, יהיה עליך להפעיל אותו לפני הכיול כדי למנוע חיכוך מוגזם ולשמור על דיוק.

 

ישנם שני סוגים של כיול עבור מדי לחץ: מפעל-מכויל באתר-מכויל. הראשון כולל תעודת כיול הניתנת למעקב וציוד מכויל במפעל. עם זאת, האחרון הוא לרוב פיתרון מהיר יותר להחזרת המד למפרט או לתיקון סחיפה קלה. כיול חשוב מטעמי בטיחות וכדי להימנע מטעויות יקרות הפוגעות באיכות. לכן, אל תחכו יותר לכייל את מד הלחץ שלכם ולחזור לעבודה.

 

איך יודעים אם מד לחץ מדויק?

מד לחץ הוא מרכיב מכריע במערכות עיבוד רבות. מתקנים פנאומטיים ועיבוד פטרוכימי משגשגים בזכות הקריאות המדויקות שהם מספקים. ללא קריאות מדויקות, המכשיר הוא חסר ערך. מד לחץ לא מדויק גרוע בדיוק כמו אף אחד בכלל. דיוק מד הלחץ יכול להיות מושפע מרעידות ציוד מוגזמות, חשיפה לטמפרטורות גבוהות או נמוכות או מהמחט עצמה. הנה כמה טיפים כדי לקבוע אם מד לחץ מדויק.

 

ראשית, שקול את גודל מד הלחץ. מד בגודל עיפרון כולל מוט פלסטיק וחיצוני מתכת. כאשר מנופח כראוי, צמיג יהיה בלחץ האוויר הנכון. כדי להשתמש במד בסגנון עיפרון, לחץ על המד בחוזקה על השסתום. לעולם אל תחזיק אותו באלכסון או שאתה עלול לאבד אוויר. אתה צריך גם להיות בטוח להשתמש תקע גומי. אם מד לחץ קטן מדי, תצטרך לסחוט אותו לתוך הצמיג לנפח אותו באופן ידני.

 

מד לחץ אמור להיות מסוגל למדוד את אותו לחץ בלחץ גבוה ונמוך. התצוגה צריכה להיות ברורה וקלה לקריאה. דגמים מסוימים יש צ ' אק אור, מה שהופך אותם שימושיים בתנאי תאורה נמוכה. מד דיגיטלי בדרך כלל ידרוש סוללות, אשר האחרון במשך שנים, בהתאם לשימוש. גם אז, בסופו של דבר ייגמר להם הכוח. מד מקל אמור להיות מסוגל לקרוא לחץ נמוך כמו כמה פסי.

 

באיזו תדירות יש לכייל מד לחץ?

היצרנים של מדי לחץ ממליצים לכייל אותו אחת ל -12 חודשים. עם זאת, תעשיות מסוימות דורשות כיול תכוף יותר. תעשיות מסוימות, כגון תחום הביוטכנולוגיה או הרפואה, דורשות כיולים תכופים יותר. במקרים כאלה, יש להשתמש במדריך היצרן כדי להבטיח הרכבה נכונה. כיול הוא הכרחי כאשר מד הפך פגום או כבר לא מספק קריאה מדויקת. כמו כן, לפני השימוש במד חדש, יש לכייל אותו כדי לוודא שהוא מתפקד כראוי.

 

מתי לכייל מד לחץ: תדירות הכיול תלויה בשימוש ובעיצוב המכשיר. באופן כללי, יש לכייל מד לחץ לפחות פעם בשנה. כיול מומלץ לפחות פעם בשנה, אך עשוי להידרש בתדירות גבוהה יותר אם משתמשים בו בסביבות קשות. כיול יכול להתבצע בתוך הבית, או על ידי שירות חיצוני. בכל מקרה, הליך הכיול צריך להתבצע על ידי כוח אדם מיומן. כיול רשומות צריך להישמר כדי להבטיח את שלמות של המכשיר.

 

מרווחי כיול עבור מדי לחץ משתנים ממותג למותג. היצרן ממליץ על מרווח מסוים לכיול. מרווח זה מבוסס בדרך כלל על בדיקות היצרן, והוא נקבע על ידי סובלנות של מד. במקרים מסוימים, אין צורך לקבל את מד מכויל, אבל עדיף לעקוב אחר המלצות היצרן. עליך לקחת בחשבון גם את הסביבה בה אתה משתמש במד, מכיוון שתנאים מסוימים יכולים להשפיע על מצב הכיול.

עבור מידע נוסף בנושא כיול מד לחץ, הקליקו על הקישור: https://www.scalar.co.il/%d7%9c%d7%97%d7%a5/