התקנת ידית אחיזה לשירותים

בר תפיסה יכול להיות מותקן בחדר האמבטיה מסיבות רבות. אדם בעל יכולת תנועה מוגבלת עשוי להזדקק לדרך שבה יוכל לעמוד ולשבת. ניתן להשתמש בסורגים אלה על ־ ידי מטפלים כדי לעזור למי שנמצאים בכיסא גלגלים או זקוקים לסיוע בהעברה ממיטה, אם לאדם יש יכולת תנועה מוגבלת, בר אחיזה יכול לעזור לו מאוד.

ידיות אחיזה אלו  מוצבים מסביב לאסלה כדי למנוע נפילות. סורגים אלה מותקנים בדרך כלל בגובה נוח ומאובטח למשתמש המיועד. הגובה ישתנה בהתאם לגובה של מי שמשתמש בשירותים. אדם קטן,  יצטרך מוט אחיזה בגובה נמוך מהממוצע. מסגרת אסלה מחוברת היא אפשרות אחרת. המכשיר הזה נראה כמו הליכון מתקפל. זה מתאים בין החלק האחורי של מושב האסלה ומיכל האסלה. למסגרת השידה יש רגליים משני הצדדים.

בר אחיזה הוא סיוע תנועה מעולה ויכול לעזור לקשישים להזדקן בבטחה. הוא יכול לספק ביטחון , כמו גם שקט נפשי בעת התקנה נכונה. כאשר יש צורך לתקין ידית אחיזה בשירותים, ישנם הרבה שיקולים. התקנה נכונה תגביר את הבטיחות והנוחות עבור המשתמשים בה.

הצעד הראשון בהתקנת ידית לנכים הוא לשקול את המיקום ואת סוג השירותים. עדיף להתקין ידיות אלו מסביב לאסלה כדי למנוע נפילות. יש להתקין מכשירים אלה באזורים שבהם הקשישים יכולים לנוע בבטחה. ידית אחיזה יכולה לשמש כדי לעזור לנכה להישאר זקוף אם הם אינם מסוגלים להשתמש בשירותים. וברגע שיותקן, המשתמש יעריך את הנוחות.

ישנם סוגים רבים של ידיות תפיסה או אחיזה לאנשים נכים. הסוג הנפוץ ביותר היא ידית אחיזה ישרה. זה צריך להיות ממוקם בין מושב האסלה לניאגרה. עם זאת, כדאי להתקין גם  בחדרי אמבטיה שתהיה גישה נוחה למוגבלים ולנכים.

אומנם קל להתקין ידית, אך חשוב שתהיה מודע לגובהו ולצורתו של המוט. כדי למנוע מהמשתמש ליפול, הידית אמורה להיות אופקית רצוי שתהיה לפחות 15 ס"מ מעל הקצה הפנימי של האסלה. זה צריך להיות לפחות 24 סנטימטרים גבוה ו -6 סנטימטרים מהקיר הצדדי. כדי למנוע מהמשתמשים ליפול, יש להתקין ידית מעוקלת.

ידיות אחיזה אינן מסכנות ואינן מסוכנות, אלא גם מספקת תמיכה לישיבה ולעמידה. ידיות אחיזה מותקנות בדרך כלל בתנוחה אנכית או זווית. ידית זוויתית שימושית גם לאנשים גבוהים וגם לאנשים נמוכים, והיא תפחית את לחץ כף היד. ידית אחיזה בזווית היא בחירה טובה כאשר הידית היא ייחודית ואינו משפיע על שיווי המשקל של המשתמש.

בנוסף לאחיזה טובה יותר של הנכים, ידית יכולה גם להגביר את הבטיחות בשירותים. ידית אחיזה צריכה להיות מודדת ומשוקללת לפי מידות מותאמות למרכז השירותים.

ידית אחיזה בסגנון ADA לא צריך לעלות על 36 סנטימטרים בגובה זה צריך להיות ממוקם 12 סנטימטרים מקו השירותים סורגי תפיסת הקיר האחורי אמורים להשתרע 12 מטרים מעבר לקו האמצע. ידיות אחיזה אחוריים וקדמיים אמורים להיות לפחות 15 ס"מ זה מזה. ידית אחיזה מהקיר האחורי צריכים להיות לפחות 15 ס"מ מהמרכז של האסלה .

פרטים נוספים: התקנת ידית אחיזה לשירותים hangasha